w ,

Nowy podatek od plastiku – rozwiązaniem ekologiczne folie

podatek od plastiku

Od 1 stycznia 2021 roku w Polsce zacznie obowiązywać podatek od plastiku. Przepis wprowadza Unia Europejska – jej członkowie zapłacą 0,80 EUR za każdy kilogram tworzyw sztucznych, który nie został poddany recyklingowi. Co to oznacza dla polskiego przemysłu? To wyzwanie przede wszystkim dla producentów, którzy będą musieli ograniczyć ilość plastiku w opakowaniach. Na szczęście na rynku są już dostępne produkty, które w tym pomogą.

Nowy podatek to szansa na zmianę myślenia i podejmowanie wyborów przyjaznych środowisku. Najnowsze dane z Polski są bowiem bardzo niepokojące – recyklingujemy zaledwie 23% odpadów opakowaniowych
z tworzyw sztucznych. Można jednak zaobserwować, że na rynku od wielu lat pojawia się coraz więcej alternatyw dla plastiku, a producenci coraz chętniej sięgają po takie rozwiązania. Wprowadzenie podatku może znacznie wpłynąć na ich decyzje, czego skutkiem będzie zwiększone zapotrzebowanie na ekologiczne sposoby pakowania.

Rozwiązania proekologiczne

Jednym z wyzwań, które czekają producentów, jest między innymi zminimalizowanie ilości folii, którą trudno jest zastąpić innym produktem. Maszynowa folia stretch znajduje swoje zastosowanie szczególnie tam, gdzie konieczne jest przygotowanie do transportu dużych ilości ładunków na paletach. Sprawdza się ona zwłaszcza w branżach przemysłowych, gdzie jest niezastąpiona przede wszystkim na końcowym etapie produkcyjnym.

Wykorzystywana przez GLOPACK technologia, pozwala na wyprodukowanie folii 3-krotnie cieńszej niż obecnie używane folie na rynku, przy zachowaniu wytrzymałości charakterystycznej dla najmocniejszych folii. Podczas produkcji nie używamy gilz, dzięki czemu ograniczamy zawartość węgla w opakowaniach i minimalizujemy problemy związane z usuwaniem zużytych gilz, co skutkuje bardziej ekologiczną folią oraz cięciami kosztów dla całego łańcucha dostaw. Dzięki stosowanym rozwiązaniom, produkujemy także folie perforowane bez produkowania dodatkowych odpadów. – mówi Tomasz Szalas, Prezes Zarządu firmy GLOPACK.

Rozwiązania przyjazne kieszeni klienta

Drugim wyzwaniem, z jakim mierzy się polska gospodarka jest kryzys ekonomiczny. Optymalizacja kosztów to teraz wręcz konieczność. Szukanie rozwiązań skutecznych i jednocześnie oszczędnych, niesie ze sobą szansę na przetrwanie dla wielu firm. 

Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy zwracają uwagę na rozwiązania, które pomogą im ograniczyć koszty związane m.in. z transportem oraz zabezpieczeniem produktów. Większą uwagę kładą na wydajność, a także wagę i objętość przewożonych przedmiotów. Doskonałym przykładem mogą być tu folie, charakteryzujące się 3-krotnie mniejszą wagą, a przy tym 3-krotnie większą wytrzymałością, co zwielokrotnia wydajność. Produkty o podobnych cechach, będą więc szczególnie cenione na rynku, niezależnie od branży. To sygnał również dla innych producentów, w jakim kierunku rozwijać swoje firmy.

Wprowadzając nowe produkty kierujemy się tym, by były one proekologiczne, ale także dawały możliwość widocznych oszczędności dla klientów. Klienci, którzy decydują się na używanie folii Glopack w transporcie swoich towarów, są w stanie uzyskać oszczędności na poziomie 60% opłaty produktowej oraz mogą zredukować koszt zagospodarowania odpadu o kolejne 40%. Mówiąc obrazowo – zamiast 10 ton zwykłej folii, wystarczą zaledwie 3 tony folii GLOPACK. 1 tona folii GLOPACK to ponad 270 tys. metrów, natomiast w przypadku standardowej folii byłyby to zaledwie 94 tys. metrów. W świetle wchodzącego od przyszłego roku podatku od plastiku to znacząca różnica. – podsumowuje Tomasz Szalas.

Ekologia – trend czy konieczność?

Opakowania to zaledwie jedno z wielu wyzwań, jakie czekają producentów. Świat zmierza obecnie w stronę ekologicznych rozwiązań, a nawet przeciętni konsumenci zaczynają zwracać uwagę na elementy takie jak ślad węglowy produktów czy ich skład. Nakładanie podatków, związanych z przestrzeganiem wytycznych, zmierzających do ograniczenia naszego negatywnego skutku na planetę, może więc okazać się szansą na realne zmiany. 

Wiele osób twierdzi, że jest to chwilowy trend, rzeczywistość jest jednak zupełnie inna. Ze względu na rosnący poziom zanieczyszczenia planety i zmiany klimatu, które możemy obserwować już teraz, ograniczanie negatywnego wpływu ludzkości na planetę jest konieczne, by przyszłe pokolenia mogły w pełni cieszyć się życiem.

Glopack to Polska firma, która istnieje na rynku od 2008 roku. W czasie swojej działalności dała się poznać jako solidny i rzetelny partner, dzięki czemu zyskała uznanie na rynku – zarówno pośród swoich kontrahentów, jak również zdobyła wiele ważnych nagród, które podkreślają wartość działalności spółki Glopack.

Obecnie Glopack wdraża na rynek kolejną swoją innowację, pozwalającą na optymalizację kosztów, ale
w głównej mierze wpływającą bardzo pozytywnie na ochronę środowiska poprzez redukcję wprowadzanych opakowań plastikowych na rynek.

Dzięki wieloletniej kooperacji z polskimi uczelniami firmie udało się stworzyć i opatentować produkt, dzięki któremu klienci mogą znacząco zredukować ilość plastiku.


  1. Prawidłowo przygotowane podłoże w szklarni foliowej to klucz do sukcesu – zobacz, jak to zrobić
  2. Kreatywny recykling w ogrodzie
  3. Zbieranie ziół – jakie części roślin zbieramy
  4. Kranówka nie, ale plastik już OK

Originally posted 2020-12-02 13:30:26.

kolory dysz w opryskiwaczach

Co oznaczają kolory dysz w opryskiwaczach?

szklarnia foliowa

Prawidłowo przygotowane podłoże w szklarni foliowej to klucz do sukcesu – zobacz, jak to zrobić