Sieć handlowa Netto wprowadziła do swoich sklepów system skrzynek wielokrotnego użytku na produkty z asortymentu warzyw i owoców. W ten sposób Netto wdraża zasady gospodarki w obiegu zamkniętym. Sieć zapowiada, że dzięki rezygnacji z jednorazowych skrzynek uda się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 40 proc.
W dzisiejszym świecie gospodarka w obiegu zamkniętym jest nie tylko ważnym trendem społecznym, ale koniecznością. W handlu coraz powszechniejsze stają się rozwiązania takie jak: ograniczenie, ponowne użycie, naprawa i recykling. Stwarzają one szansę sprostania globalnym wyzwaniom, przed którymi stoi nasza planeta: niedoborom zasobów, ograniczeniu negatywnego wpływu odpadów na środowisko i zmianom klimatu.
Troska o środowisko naturalne to jeden z priorytetów naszej sieci handlowej – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska. – Dlatego jesteśmy dumni, że wprowadzamy kolejne proste i przyjazne środowisku rozwiązanie, które wpłynie na zmniejszenie liczby odpadów. Dzięki skrzynkom wielokrotnego użytku zyskujemy także konkretne narzędzie w walce z marnowaniem żywności.
To nie pierwsza inicjatywa związana z troską o środowisko naturalne, a w szczególności z walką z marnotrawstwem. Wcześniej sieć handlowa Netto uruchomiła aplikację mobilną „Nie marnujemy żywności”, przeznaczoną dla klientów i pracowników. Jej celem jest ograniczenie wyrzucania nadających się do zjedzenia produktów spożywczych. Wprowadzenie skrzynek wielokrotnego użytku również przyczynia się do ograniczania tego zjawiska. Dzięki ich stosowaniu uda się zredukować z 4 proc. do 0,1 proc. uszkodzeń towarów na etapie transportu od producentów.
Skrzynki wielokrotnego użytku, z których korzystają sklepy sieci handlowej Netto, dostarcza firma Euro Pool System. Są one wykonane z wysokiej jakości plastiku. Ich trwałość szacuje się na ok. 7 lat i podlegają recyclingowi. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, Euro Pool System chce do 2025 roku ograniczyć globalny ślad węglowy o 20 proc. dla każdej wynajmowanej skrzynki.
O Netto Polska:
Sieć handlowa, która w ciągu 24 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma 380 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.
Originally posted 2020-01-09 10:41:29.